loading
  • 09113135976_09123768908
  • jabeabzar11@gmail.com
طراحی داخلی
55 : 1 : 13 , 6 / آذر / 1399

طراحی داخلی

نکات مهم درطراحی دکوراسیون داخلی خانه

مبلمان در دکوراسیون داخلی چه نقشی دارد؟

برای زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش پررنگی را ایفا کند. مبلمان به تمامی اجزای مناسب برای نشستن گفته می‌شود؛ به این معنی که میز ناهارخوری، مبل پاف، چهارپایه‌ها، صندلی بار و صندلی‌های میزبان نیز جزئی از مبلمان محسوب می‌شوند. نقش هر یک از آن‌ها در زیبایی دکوراسیون داخلی غیر قابل انکار است.

رنگ مبلمان، 30 درصد از فضای داخلی را تشکیل می‌دهد که باید با دقت بیشتری انتخاب شود تا همخوانی آن با رنگ دیوارها و اکسسوری‌ها رعایت شود. سبک مبلمان هم باید با سبک سایر اجزای دکوراسیون داخلی مانند اکسسوری، طرح دیوارها، کف و غیره هماهنگ باشد.

 قابها چه نقشی در دکوراسیون داخلی دارد؟

قاب عکس و تابلو روح زنده برای هر خانه است. اگر از آن‌ها با رعایت تناسب استفاده شود، ارمغان آن به روح و سبک کلی خانه، صمیمیتی چند برابر خواهد بود. تابلوهای نقاشی، عکس‌های معروف، تابلوهای خوش‌نویسی، تابلو فرش‌ها و بسیاری از موارد دیگر که بسته به سلیقه و هماهنگی با دکور منزل باید باشد، گزینه‌های پیشنهادی خوبی برای زیبایی منزل به شمار می‌روند.

نورپردازی مهم در خانه

نور و روشنایی از جمله فاکتورهای مهم در دکوراسیون داخلی به شمار می‌روند. شاخه های نوری می تواند نور طبیعی یا انواع لوسترها باشد. نکاتی که باید برای نورپردازی به آنها توجه داشت می تواند شامل یک یا تمامی موارد زیر باشد:

قرار دادن نور پردازی

تناسب نور در سقف  دیوار ها

رنگ و مدل پرتاب نور

نور پردازی اشیائ مانند نورپردازی تابلو یا شیء

 پارتیشن بندی

یکی از کارهای سختی که در منازل با متراژ بالا باید انجام داد، پر کردن فضای آن است. اما یک راه حل بسیار آسان برای آن وجود دارد که با به کارگیری آن علاوه بر پر کردن فضای خالی می توان به صورت بهینه از آن فضا استفاده کرد.

این روش موثر و آسان، فضاهای بزرگتر را به فضاهای کوچک تر تقسیم بندی می‌کند. پارتیشن بندی یکی از راه‌ های تقسیم‌ بندی فضا به شمار می‌رود که ثابت و متحرک آن در بازار وجود دارد موارد کاربرد آن می تواند شامل موارد زیر باشد

جداسازی فضای ورودی

جداسازی فضای اتاق خواب ها

جداسازی فضای آشپزخانه یا مطبخ

رنگ در و دیوار ها

دیوارها 30 درصد از جلوه فضای داخلی را شامل می‌شوند. به همین دلیل وقتی وارد فضای داخلی منزلی می‌‌شویم رنگ و طرح به کار گرفته شده روی دیوارها اولین موردی است که معمولا به چشم می‌خوردانتخاب رنگ و طرح مناسب برای دیوار امر بسیار مهمی به شمار می‌رود که بهتر است در نهایت سلیقه و دقت انتخاب شود. حتی اغلب توصیه می‌شود از یک طراح خبره برای انتخاب آن مشورت گرفته شود.

شاید جالب باشد بدانید رنگی که برای خانه‌های کوچک انتخاب می‌شود، در بزرگ‌‌تر نشان دادن ابعاد آنها بسیار موثر خواهد بود. نکته مهم برای بزرگ جلوه کردن فضا تنها این است که رنگ دیوارها روشن انتخاب شود. همچنین رنگ دیوار و سقف یک رنگ یا کاملا نزدیک بهم باشد.

کفپوش یا پارکت در فضای داخلی

کف فضای داخلی یا بهتر است بگویم قسمت مهم خانه، بخشی است که ما هر لحظه با آن در تماس و ارتباط هستیم. این را باید به یاد داشته باشیم انتخاب متناسب آن با سبک دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. با توجه به عکس بالا متوجه آن خواهیم شد که تغییر یک کفپوش تا چه اندازه قادر است، بر منزل ما تاثیر گذار باشد.

استفاده از کفپوش مناسب این قدرت را دارد که ارتباطی که ما به دنبال آن هستیم را ایجاد کند. اگر مهمان نواز و گرم هستید از چوب پارکت و اگر برخورد محیطی رسمی تر را می پسندید از سنگ و سرامیک روشن استفاده کنید. رنگ‌های متنوعی برای کفپوش وجود دارد که بسته به هماهنگی آن با سایر لوازم منزل بهتر است انتخاب شود.

شومینه

طراحان داخلی منزل قلب دوم هر خانه را شومینه می دانند. شومینه منزل را به مکانی پرمحبت تبدیل می‌کند. در بسیاری از موارد دیده شده که منازلی که شومینه دارند، همیشه جایی برای جمع شدن افراد و دورهمی‌های صمیمی در فصل سرما را دارند. حتی نسبت به منازلی که از وسایل گرمایشی دیگر در چیدمان و سیستم گرمایشی استفاده کرده‌اند صمیمیت بیشتری و آرامش بیشتری در آنها برقرار است.

شومینه نقش یک عنصر طبیعی را در خانه ایفا می‌کند. دیدن شعله‌های آتش قلب هر بیننده‌ای را گرم و چشم‌ها را مجذوب می‌کند. از این عنصر طبیعی بسیار زیبا برای گرمی و صمیمیت بیشتر در منازل بهتر است استفاده کرد.

 کتابخانه پرکاربرد

کتابخانه و شلف می‌تواند مکانی برای به نمایش گذاشت فرهنگ و نگرش فردی باشد. استفاده از کتابخانه و پر کردن آن با کتاب‌ها و گاها با اشیاء، تابلوها و جام‌های افتخاری که دارید نه تنها برای پر کردن فضاهای خالی و بدون استفاده مفید واقع می‌شود، بلکه سبب می‌شود محلی برای نمایش اخلاق و روحیات فردی را ایجاد کرده باشید. علاوه بر این موضوع، استفاده از اکسسوری‌های متناسب با سبک کلی منزل در این قسمت‌ها می‌تواند روحی تازه را برای فضا به همراه آورد.

سرزنده شدن در فضای خانه با گل های طبیعی

گل و گیاه یک از بهترین عناصر طبیعت محسوب می شوند که می توانید آنها را در خانه به کار ببرید. رنگ سبز گیاهان به طراوت و جریان زندگی در فضا می‌افزاید و رشد آنان به طور مستقیم در روحیه افراد تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از گل و گیاه در سبک‌های ساحلی بیشتر به چشم می‌خورد ولی در دیگر سبک ها نیز می‌توان از زیبایی آنها بهره‌مند شد.

استفاده از گیاهان تنها جنبه زیبایی و روحیه بخشی را به همراه نخواهد داشت، بلکه علاوه بر زیبا شدن فضا با گیاهان، می‌توان به بهبود کیفیت هوایی که موجود است نیز کمک کرد..

تیم بزرگ جعبه ابزار با اطلاعات کاملی که از صفرتا صد ساختمان دارند میتوانند براحتی شما را در زمینه ایده و طراحی مشاوره ی رایگان بدهد ودر زمینه ی اجرا با شما همکاری کند

www.jabe-abzar.com

 

جعبه ابزار دکتر خانگی شماست
با ما درارتباط باشید
09113135976_09123768908
jabeabzar11@gmail.com
شعبه1 (مازندران)_شعبه 2(تهران)
درباره ساخت و ساز ما
© طراحی و ساخت توسط شرکت آینده نوین ایران ، 09308352882